امتیاز کلیدی
از نتایج سئو خود ناامید شده اید؟ بیاموزید که چگونه SEO را بهبود ببخشید تا برند شما به دید بیشتر ، بازدید ، هدایت و عملکرد کلی دست یابد.
ابتدا اطمینان حاصل کنید که پایه و اساس ساختاری و فنی وب سایت شما کاملاً محکم است.
علاوه بر این ، محتوای شگفت انگیزی ایجاد کنید که مخاطبان شما برای آن ارزش قائل شوند و بک لینک ارگانیک با کیفیت بالا را بدست آورید.
آیا صفحات شما در جایی که می خواهید رتبه بندی می شوند؟ آیا شما از Google تعداد زیادی ترافیک واجد شرایط به سایت خود هدایت می کنید؟
به گفته Ahrefs ، 90.63٪ از صفحات هیچ گونه ترافیک جستجوی ارگانیک از Google دریافت نمی کنند. اگر از عملکرد جستجوی ارگانیک خود ناامید شده اید ، شرکت زیادی دارید.
آماده بیرون آمدن از بسته و در نهایت جذب آلی عظیم هستید؟ ادامه مطلب را بخوانید و بیاموزید که چگونه رتبه بندی SEO را بهبود ببخشید تا برند شما به دید بیشتر ، بازدید ، هدایت و عملکرد کلی برسد.
چگونه استراتژی SEO خود را بهبود بخشیم
ایجاد یک بنیاد SEO
با استراتژی SEO ، مهم است که درباره وب سایت خود جامع بیندیشید. شما به محتوای با کیفیت بالا و دامنه های با کیفیت بالا که به صفحات وب خود اشاره دارند ، نیاز دارید.
اگرچه ابتدا باید اطمینان حاصل کنید که پایه و اساس ساختاری و فنی شما از سنگ و استحکام برخوردار است. در اینجا نحوه انجام این کار آمده است:
1. معماری وب سایت خود را سازماندهی کنید
آیا مرور وب سایت شما آسان است؟ آیا ساختار سلسله مراتبی منطقی است؟ ساختار URL مهم است. هر پوشه و زیر پوشه در URL شما موتورهای جستجو را با زمینه های بیشتری در مورد آنچه در صفحه است و نحوه ارتباط URL با وب سایت کلی فراهم می کند.
هنگام سازماندهی سایت خود ، به معماری اطلاعات توجه کنید و بازدیدکنندگان سایت را قادر سازید تا به راحتی خواسته های خود را پیدا کنند. اگر کاربران بتوانند صفحات را در سه کلیک پیدا کنند ، هنگام اطمینان از کارایی خزیدن توسط Google ، وقتی وب سایت شما را اسکن می کند ، به شما کمک می کند. درباره چگونگی ایجاد معماری ایده آل وب سایت بیشتر بخوانید.
2. زمان بارگذاری صفحه را کاهش دهید
در سال 2010 ، گوگل درخواست ثبت اختراع مربوط به سرعت سایت را به عنوان یک عامل رتبه بندی جستجوی ارگانیک ارائه داد. اختراع ثبت شده در نهایت در 4 فوریه 2014 اعطا شد (حق ثبت اختراع ایالات متحده 8،645،362).
نمایندگان در Google صریحاً در مورد ارزش بارگیری سریع صفحات وب صحبت می کنند. و این تمرکز را می توان در بسیاری از ابتکارات Google مشاهده کرد ، از Google DNS گرفته تا کتابخانه های میزبان Google ، Google Fiber ، PageSpeed Tools ، AMP Project ، Core Web Vital ها و مشارکت های Google تا آخرین استاندارد ها و پروتکل های عملکرد وب.
وقتی به سرعت سایت خود نگاه می کنید ، توجه ویژه ای به موبایل داشته باشید. کاربران موبایل غالباً از سرعت اینترنت کمتری برخوردار هستند ، اما با این وجود ، کاربران موبایل انتظار دارند صفحات حداقل به سرعت روی دسک تاپ بارگیری شوند.
زمان بارگذاری صفحه نیز فقط مربوط به تجربه کاربر نیست. این همچنین به معنی نتایج بهتر کسب و کار است. طبق گفته های Google و Deloitte ، بهبود زمان بارگیری تلفن همراه فقط با 0.1 درصد می تواند نرخ تبدیل را افزایش دهد ، به عنوان مثال ، برای خرده فروشی 8.4٪ و برای سفر 10.1٪ ، و همچنین نرخ bounce نرخ را کاهش می دهد.
3. اطمینان حاصل کنید که سایت شما برای موبایل مناسب است
با گسترش اخیر دستگاه های تلفن همراه ، امروزه جستجوهای بیشتری در تلفن های هوشمند انجام می شود تا در دسک تاپ. بسیاری از شرکت ها ، مانند خرده فروشان که مخاطبان کم سن و سال را هدف قرار می دهند ، اکثر قریب به اتفاق بازدیدهای خود را از طریق تلفن همراه به دست می آورند.
Google با ترافیک زیاد تلفن همراه ، تمرکز خود را بر روی تلفن همراه به عنوان آینده معطوف کرده است. به عنوان مثال ، گوگل تغییر جهت ایجاد نمایه سازی همراه اول را اعلام کرد ، که در حال حاضر اعلام می کند تا اوایل سال 2021 برای همه وب سایت های جهان تکمیل خواهد شد.
معنی این امر این است که وب سایت شما باید از نظر موبایل دوستانه باشد و همچنین باید در تلفن همراه سریع باشد. اگر در درجه اول روی نسخه دسک تاپ وب سایت خود تمرکز دارید ، وقت آن است که فوکوس خود را انجام دهید و تلفن همراه را به عنوان محور اصلی سئو سایت خود قرار دهید.
4- هرگونه نمایه سازی را برطرف کنید
برای اینکه در رتبه بندی جستجوی ارگانیک دیده شوید ، صفحات شما باید توسط گوگل فهرست بندی شوند. اگر موانع فنی در این راه وجود داشته باشد ، به طور بالقوه قابلیت مشاهده موتور جستجو به صفر می رسد.
پرونده robots.txt خود را بررسی کنید تا اطمینان حاصل کنید که هیچ دستورالعملی به Google spider دستور نمی دهد تا قسمتهای مهم وب سایت شما را خزنده نکند.
برخی از شرکتها قبل از ظاهر شدن اولین نسخه کپی در صفحه ، بیش از 4000 یا 5000 خط کد HTML دارند. این به سادگی کار Google را در شناسایی موضوع صفحه شما و دلیل اصلی بودن آن در موضوع بسیار دشوارتر می کند. کد خود را ساده کنید.
5- هر 404 صفحه و پیوندهای خراب را برطرف کنید
اطمینان حاصل کنید که همه صفحات وب شما قابل دسترسی هستند. گاهی اوقات ، بازدید کنندگان سایت شما ممکن است هنگام ورود به صفحه ای در سایت شما با خطای 404 روبرو شوند. صفحه “404″ به عنوان “صفحه خطا” یا “صفحه یافت نشد” نیز شناخته می شود. این نشان می دهد که بازدید کننده سایت در یک دامنه معتبر است اما مسیر URL خاص وجود ندارد.
اگر 404 صفحه دارید ، آنها را با هدایت 301 به صفحه مقصد مناسب اصلاح کنید.
Google 404 صفحه را دوست ندارد ، زیرا منجر به تجربه کاربری ضعیفی می شود. اگر درباره مقصد پیوندی از صفحه نتایج موتور جستجوی گوگل (SERP) صحبت می کنید ، بدتر است ، زیرا جستجوگر اقدامی انجام داد و نه تنها نتوانست هیچ پاسخ یا اطلاعاتی دریافت کند ، بلکه مجبور شد به عقب برگردد. به SERP بزنید تا یک بار دیگر کلیک کنید تا آنچه را که بدنبال آن بودند پیدا کنید.
بسیاری از خرده فروشان و یا دیگر فروشان که موجودی انبوهی از محصولات دارند ، معمولاً با چالش همراهی با جریان بی پایان تغییر محصولات مواجه هستند. در این فرآیند ، متأسفانه آنها می توانند با تولید محصولات از وب سایت ، تعداد 404 صفحه ایجاد کنند.
به روز نگه داشتن هر صفحه غیرفعال شده بسیار مهم است ، به طوری که Google از عملکرد و قابل اعتماد بودن سایت شما آگاه باشد.
6. URL ها را استاندارد کنید
هر یک از صفحات وب شما باید یک URL منحصر به فرد داشته باشد.
شرکتها وقتی در عوض هر صفحه وب به طور بالقوه دارای چندین URL است ، با مشکلات SEO روبرو می شوند. برای مثال ، بگذارید بگوییم صفحه اصلی شما www.domain.com است.
Clean- مسائل شرعی سازی را تمیز کنید
Rel canonical یک راه حل فنی برای تعیین URL اصلی برای Google است.
اغلب ، در صورت وجود محتوای تکراری ، یک متد متعارف در HTML یک صفحه مشخص می شود ، یا در مورد یک فروشنده ، قوانین متعارف برای مقابله با تغییرات محصول مفید هستند. به عنوان مثال ، www.domain.com/shirts/this-shirt/ ممکن است صفحه اصلی پیراهن باشد ، هر رنگی ممکن است از طریق جستجوی وجهی متفاوت باشد (به عنوان مثال ، www.domain.com/shirts/this-shirt ؟ color = red، www.domain.com/shirts/this-shirt؟color=blue، www.domain.com/shirts/this-shirt؟color=yellow).
در این حالت ، شما می خواهید Google فقط صفحه پیراهن اصلی (www.domain.com/shirts/this-shirt/) را نمایه سازی کند ، بنابراین می توانید نسخه زیر را برای نسخه های رنگی اعمال کنید:
<link rel = “canonical” href = “https://www.domain.com/shirts/this-shirt/">
استفاده از یک URL متعارف برای هر مجموعه از URL های مشابه باعث بهبود SEO برای وب سایت شما می شود ، زیرا Google می داند کدام URL را برای اهداف جستجوی ارگانیک حساب کند. هر پیوندی که به تغییرات URL اشاره داشته باشد ، برای URL اصلی شمارش و تلفیق می شود.
8- از URL های تمیز و بهینه استفاده کنید
بدون بحث در مورد URL ها ، نمی توانیم به این س answerال پاسخ دهیم که چگونه می توان نتایج جستجو را بهبود بخشید. شما باید تفسیر URL های شما ، چه صفحه دسته بندی ، صفحه محصول ، پست وبلاگ یا هر نوع صفحه دیگر ، را برای Google آسان کنید.
اینها صفحات واقعی محصول از یک خرده فروش معروف و معروف هستند:
https://www.domain.com/en_us/productpage.0893133001.html
https://www.domain.com/en_us/productpage.0877014001.html
https://www.domain.com/en_us/productpage.0502190006.html
بدیهی است که فقط از طریق URL ، Google برای درک این صفحه غیرممکن است ، چه از نظر یک گروه و چه از دیدگاه محصول. یک رویکرد بهتر و بهینه تر می تواند چیزی مانند روش زیر باشد:
https://www.domain.com/en_us/womens/shirts/satin-boat-necked-blouse
9. از اصول SEO 101 مراقبت کنید
اگر واقعاً می خواهید بدانید که چگونه SEO را بهبود ببخشید ، با اصول SEO در صفحه مانند عنوان صفحه ، زیرعنوان ها ، برچسب های alt و متن لنگر شروع کنید. به یاد داشته باشید که انواع زیر را مرور کرده و از بهینه سازی کامل سایت خود اطمینان حاصل کنید:
از یک نقشه سایت XML برای برقراری ارتباط با Google صفحات وب که باید در فهرست آن موجود باشد استفاده کنید.
برای یک وب سایت امن از HTTPS استفاده کنید.
برچسب های عنوان خود را که یک فاکتور بزرگ رتبه بندی جستجوی Google هستند بهینه کنید.
توصیفات متای خود را بهینه کنید.
متن alt را در تصویر قرار دهید تا Google بتواند تصاویر شما را به طور دقیق بخواند.
معماری وب سایت خود را بهبود ببخشید تا Google بتواند به طور کارآمد سایت شما را جستجو و تفسیر کند.
تغییر مسیرهای موقت را به 301 تغییر مسیر تغییر دهید.
زنجیره های تغییر مسیر را برطرف کنید.
پیوندهای داخلی اضافه کنید.
برای داشتن یک وب سایت امن ، نرم افزار وب سایت خود را به روز نگه دارید.